Bila tinta berlabuh
minda mula berbicara
ceritera PHT terus berdendang
secangkir kopi jadi peneman

29 April 2013

23042013 Selamat Hari Buku dan Hak Cipta Sedunia

23 April 2013 - PHT4U: Karnival Hari Buku dan Hak Cipta Sedunia

PHT telah mengadakan Karnival Hari Buku dan Hak Cipta Sedunia bertempat di Dataran Pelajar, Pusat Pengajian Sains Perubatan. Pelbagai aktiviti telah dijalankan bagi memberi kesedaran dan menggalakkan budaya membaca dalam kalangan warga kampus. Diantaranya, Pop Kuiz, Scrabble, My Home Library, gerai (MyIPO-Perbadanan Harta Intelek Malaysia, Maxis, TM Point, Aksesori Komputer, Jualan Buku Sya. Muda Osman, Cenderamata USM, Jualan Buku Pensyarah USM, Kelab ASTAKA dan Tupperware) dan PHT e-books.

Pop Kuiz telah disertai oleh pelajar, pertandingan sengit antara Pusat Pengajian Sains Perubatan (Kump. Triceps), Sains Kesihatan (Kump. JK Rowling) dan Pergigian (Kump. Aku Terima Nikahnya). Ia telah dimenangi oleh Kump. Aku Terima Nikahnya:

Scrabble telah dimenangi oleh jeng..jeng..jeng


Pada sebelah petang telah diadakan Ceramah Hak Cipta yang telah disampaikan oleh En. Mohamad Fairuz Mohd Pilus, Pengarah Bahagian Hak Cipta, Perbadanan Harta Intelek Malaysia. Pelbagai maklumat dan pendedahan tentang hak cipta dan pelbagai aspek telah disampaikan.

Gambar sekitar Karnival Hari Buku dan Hak Cipta Sedunia


Terima kasih kepada semua :)

0 comments:

Post a Comment